7 questions pour comprendre la stratégie sponsoring de Sosh

La semaine dernière avait lieu la Sosh Freestyle Cup, événement glisse incontournable pour les passionnés. C’était l’occasion pour Sportsmarketing.fr de poser ses 7 questions à Eve Hohman, Directrice de la marque Sosh et Jean-Eric Naon, Responsable du Sponsoring Orange et Sosh.

Pouvez-vous nous expliquer la différence fondamentale entre la stratégie sponsoring de Sosh et d’Orange ?

J.E Naon : Orange a une stratégie de sponsoring depuis une quinzaine d’années plutôt sur des territoires très grand public, principalement le football et le rugby mais également des grands événements comme le Tour de France et Roland-Garros. La stratégie Sosh a été mise en place il y a 4 ans et cible principalement les jeunes qui est une population très connectée, qui a l’habitude d’être sur les réseaux sociaux, en lien avec le monde de l’internet. Il nous est apparu naturel d’associer la marque Sosh au monde de la glisse qui incarne la liberté, la jeunesse et le dynamisme.

Pouvez-vous nous éclairer sur les différents partenariats sportifs dans lesquels Sosh est impliqué ?

J.E Naon : Sosh est présent sur 3 univers, la glisse urbaine avec le BMX et le skateboard, l’eau avec le kitesurf et le windsurf et aussi sur les sports de glisse d’hiver avec notamment le ski freestyle. On a eu la volonté de couvrir tous les territoires de la glisse qui vont intéresser le public et les cibles qui nous intéressent.

soshcup7

Les sports urbains/glisse sont assez peu médiatisés en France, pourquoi s’y associer ?

J.E Naon : On ne recherche pas forcément la médiatisation, on est plus pour le côté lifestyle et très connecté, on ne cherche pas la visibilité à tout prix. Dans notre stratégie, nous privilégions les événements avec un naming Sosh, ce qui garantit l’émergence et la présence de la marque. On a recentré notre stratégie il y a 2 ans en privilégiant les événements qui portent le nom de la marque Sosh. La Sosh Freestyle Cup est un des exemples marquants de notre stratégie. On ne s’associe pas à des événements qui ont une audience énorme, nous en sommes conscients, on va sur des événements lifestyle qui plaisent aux cibles qui nous intéressent, on y associe notre marque et c’est comme ça qu’on arrive à être identifié très fortement.

E. Hohman : Les sports de glisse permettent d’aller à la rencontre de nos clients. Comme nous sommes une offre uniquement disponible sur le web, c’est un contact privilégié.

Pouvez-vous nous expliquer la stratégie digitale liée au sponsoring de Sosh ?

E. Hohman : Nous sommes surtout présents sur les réseaux sociaux. La plateforme Sosh compte plus de 800 000 fans sur Facebook et 100 000 followers sur Twitter. C’est une forte caisse de résonance pour nous. Nous proposons également la retransmission de compétitions en live stream, sur Dailymotion et Youtube, relayées bien entendu sur les réseaux sociaux.

J.E Naon : On s’appuie aussi beaucoup sur le team de riders Sosh. Nous effectuons régulièrement des interviews et on se sert de la résonance digitale de ces athlètes pour relayer chacun de nos événements ou opérations. On s’adresse aux fans de glisse afin de leur permettre de rencontrer les riders, pour vivre les coulisses des événements. Le digital nous sert à être en proximité avec le public.

Le #SoshPark de #Paris c’est jusqu’à ce soir 19h avec @samuelpartaix ! #TeamSosh #Skateboard

Une photo publiée par sosh_fr (@sosh_fr) le

Comment utilisez-vous vos ambassadeurs Sosh ?

J.E Naon : Principalement la résonance digitale, on peut aussi utiliser leur image sur les réseaux sociaux, tous les ans nous faisons des shootings et ensuite on utilise leur image sur le web. On a choisi des ambassadeurs leaders dans leur discipline.

Pourquoi avoir arrêté Ride Sessions ? (Ride Sessions était le blog Sosh dédié à la glisse)

J.E Naon : L’intérêt de la stratégie glisse c’est d’être au service de la marque Sosh donc on a estimé que s’appuyer sur le compte qui avait le plus d’envergure et de puissance (compte Sosh qui a 800 000 fans sur Facebook et 100 000 sur Twitter) et ainsi recentrer nos messages sur ces comptes Sosh.

Pouvez-vous nous citer une campagne ou une publicité qui vous a marqué ? (univers du sport)

J.E Naon : La campagne faite par Nivea avec les joueurs du Paris Saint-Germain est très bien faite et efficace. Elle donne envie aux fans de découvrir les produits. Pour en citer une autre, pendant Roland-Garros, BNP Paribas a fait une publicité avec John McEnroe pour promouvoir sa plateforme We Are Tennis qui donne envie !

Eve Hohman jean Eric Naon

Eve Hohman – Jean-Eric Naon

35 Commentaires

  1. Thanks , I have recently been looking for information about this subject for a while and yours is
    the greatest I’ve discovered so far. However, what in regards to the conclusion? Are you certain concerning the supply?

  2. Today, I went to the beach front with my children. I found a sea shell and gave it to my
    4 year old daughter and said « You can hear the ocean if you put this to your ear. » She placed the shell to her ear and screamed.
    There was a hermit crab inside and it pinched her ear.
    She never wants to go back! LoL I know this is entirely off topic but I had
    to tell someone!

  3. I really like what you guys are up too. Such clever work and reporting!
    Keep up the amazing works guys I’ve included you guys to our blogroll.

  4. I think this is among the most vital info for me.
    And i am glad reading your article. But want to remark on some general things, The website style is
    ideal, the articles is really nice : D. Good job, cheers

  5. Thank you for the good writeup. It in truth was a entertainment account
    it. Look complex to more introduced agreeable from you!
    However, how can we be in contact?

  6. Fantastic beat ! I wish to apprentice while you amend your site,
    how could i subscribe for a blog website? The account aided me a appropriate deal.
    I have been a little bit acquainted of this your broadcast provided
    brilliant transparent idea

  7. I have been exploring for a little for any high-quality articles or blog
    posts in this kind of area . Exploring in Yahoo I eventually stumbled upon this website.
    Studying this info So i’m glad to express
    that I have a very excellent uncanny feeling I discovered just what I needed.
    I most certainly will make certain to don?t overlook this web
    site and give it a glance regularly.

  8. http://196.43.133.60/wiki/index.php/Check_Out_This_Solid_Online_Video_Marketing_And_Advertising_Advice dit :

    Hello there, I do believe your blog could possibly be having web browser compatibility problems.
    When I take a look at your site in Safari, it looks
    fine however, if opening in IE, it’s got some overlapping issues.

    I simply wanted to give you a quick heads up!
    Apart from that, wonderful blog!

  9. This design is spectacular! You obviously know
    how to keep a reader entertained. Between your wit and your videos,
    I was almost moved to start my own blog (well, almost…HaHa!) Wonderful job.
    I really enjoyed what you had to say, and more than that, how you
    presented it. Too cool!

  10. Hmm is anyone else experiencing problems with the pictures on this blog loading?
    I’m trying to figure out if its a problem on my end or if it’s the blog.
    Any feed-back would be greatly appreciated.

  11. obviously like your web-site but you need to take a look at the spelling on quite a few of your posts.
    A number of them are rife with spelling problems and I
    in finding it very bothersome to inform the truth nevertheless I’ll surely come back
    again.

  12. When someone writes an piece of writing he/she keeps the plan of a user in his/her mind that
    how a user can understand it. Therefore that’s why this paragraph is perfect.
    Thanks!

  13. First of all I want to say great blog! I had a quick question which I’d
    like to ask if you don’t mind. I was interested to know how you center yourself and clear your thoughts before writing.

    I’ve had a tough time clearing my thoughts in getting my ideas out.
    I truly do take pleasure in writing but it just
    seems like the first 10 to 15 minutes are generally lost simply just trying to figure out how to
    begin. Any suggestions or hints? Thanks!

  14. If you are going for best contents like me, simply pay a visit this site every day as it offers quality contents, thanks

  15. whoah this weblog is fantastic i really like studying your posts.
    Stay up the good work! You understand, many persons are searching around for this information, you can help them
    greatly.

  16. I am really enjoying the theme/design of
    your weblog. Do you ever run into any browser compatibility problems?
    A small number of my blog audience have complained about my blog not working correctly in Explorer but looks great
    in Firefox. Do you have any solutions to help fix this problem?

  17. Hello! I’ve been reading your website for
    a while now and finally got the courage to go ahead and give you a shout out from Atascocita Texas!
    Just wanted to say keep up the fantastic job!

  18. Hi there to all, how is the whole thing, I think every one is getting more from
    this website, and your views are nice for new viewers.

  19. continuously i used to read smaller content that also clear their motive,
    and that is also happening with this post which I am reading here.

  20. Hi there to every one, since I am really keen of reading this
    blog’s post to be updated regularly. It includes pleasant data.

  21. http://www.linas.farm/qtoa/index.php?qa=151984&qa_1=most-useful-long-lasting-inventory-picks-how-to-locate-them dit :

    Asking questions are in fact nice thing if you are not understanding something totally,
    except this post gives good understanding even.

  22. Nice weblog right here! Also your site rather a lot up very fast!
    What host are you the use of? Can I get your affiliate link
    for your host? I wish my site loaded up as quickly as yours lol

  23. I go to see every day some sites and blogs to read articles
    or reviews, except this weblog provides quality based posts.

  24. I loved as much as you will receive carried out right here.

    The sketch is tasteful, your authored subject matter stylish.
    nonetheless, you command get bought an edginess over that you wish be delivering the following.

    unwell unquestionably come further formerly again as exactly
    the same nearly a lot often inside case you shield this
    hike.

  25. Howdy! This is kind of off topic but I need some guidance from an established blog.
    Is it very hard to set up your own blog? I’m not very
    techincal but I can figure things out pretty fast. I’m thinking about making my own but I’m not sure where
    to start. Do you have any points or suggestions?
    With thanks

  26. Woah! I’m really enjoying the template/theme of this site.
    It’s simple, yet effective. A lot of times it’s very difficult to get that « perfect balance » between superb usability and appearance.

    I must say you have done a very good job with this. In addition, the blog loads super quick for me
    on Firefox. Exceptional Blog!

  27. Hi, i think that i saw you visited my site so i came to return the desire?.I’m attempting
    to to find issues to improve my website!I suppose its good enough to use
    some of your concepts!!

  28. You can definitely see your enthusiasm within the article you
    write. The sector hopes for even more passionate writers such as you who are not afraid to mention how they believe.
    All the time follow your heart.

3 Rétroliens / Pings

  1. 7 questions pour comprendre la stratégie sponsoring de Sosh | Netmag
  2. Indoor de France : du funboard à l’AccorHotels Arena
  3. Blaise Matuidi est le nouveau coach de la Team Elite Nerf | Sportsmarketing.fr

Laisser un commentaire

Votre adresse de messagerie ne sera pas publiée.


*